Trump, UAEA denetçilerinin İran'da göreve başlayacağını duyurdu
ABD Başkanı Donald Trump, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı denetçilerinin İran'da görev alacağını açıkladı. Ancak bu denetimlerin hemen gerçekleşmeyeceğini ifade etti.
ABD Başkanı Donald Trump, havaalanında gazetecilere konuşarak Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) denetçilerinin İran'da görev yapacağını duyurdu. Trump, denetçilerin zenginleştirilmiş uranyum süreçlerini inceleyeceğini ifade etti. Ancak bu görevin hemen başlamayacağını ve şu an için öncelikli olmadığını belirtti.
Trump, bu açıklamaları yaparken, İran'la ilgili diğer diplomatik ve politik süreçlerin de devam ettiğine dikkat çekti. Denetimlerin uygun bir zaman diliminde gerçekleşeceğini vurgulayan Trump, bu adımın uluslararası güvenlik açısından önemine işaret etti.
UAEA'nın denetimlerinin ne zaman ve nasıl yapılacağı konusunda ise henüz net bir takvim açıklanmadı. Ancak Trump, bu sürecin dikkatli bir şekilde planlanacağını ifade etti.

