ff
HABER
XYZ
HIZLI - GÜNCEL - GÜVENİLİR
✦ 3 Kuşak Habercilik ✦
Pazar, 28 Haziran 2026 🕐 22:20
⚡ Son Dakika
$ Dolar 46.53 ₺
€ Euro 53.02 ₺
£ Sterlin 61.59 ₺
🥇 Gram Altın 6,105 ₺
TCMB · 18:51
$ Dolar 46.53 ₺
€ Euro 53.02 ₺
£ Sterlin 61.59 ₺
🥇 Gram Altın 6,105 ₺
TCMB · 18:51

Rusya'nın Ay'da Nükleer Enerji Hedefi

Rusya, 2036 yılına kadar Ay'a nükleer enerji santrali kurmayı planlıyor. Rosatom'un Başkanı Likhachev, yeni enerji ünitesinin detaylarını paylaştı.

Y
Yaren DAŞDEMİR Editör
🕐 27 Haz 2026, 16:12
🔄 28 Haz 2026, 12:19 güncellendi
Rusya'nın Ay'da Nükleer Enerji Hedefi

Rusya, Ay yüzeyine nükleer enerji santrali kurma hedefiyle dikkatleri üzerine çekiyor. 2036 yılına kadar bu hedefi gerçekleştirmeyi planlayan Rusya, Ay'da kalıcı bir altyapı oluşturmanın peşinde. Bu kapsamda, Rus nükleer enerji şirketi Rosatom'un Başkanı Alexey Likhachev, geliştirdikleri 'Ay Enerji Ünitesi' hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

Likhachev, geliştirdikleri bu enerji ünitesinin 10 yıl boyunca arızasız çalışabileceğini belirtti. Bu yenilikçi proje, Rusya'nın uzaydaki varlığını güçlendirme çabalarının bir parçası olarak değerlendiriliyor. Ayrıca, Ay'da kurulacak olan bu enerji santralinin, gelecekteki uzay araştırmaları ve keşifleri için kritik bir rol oynayacağı düşünülüyor.

Rusya'nın bu iddialı planı, uluslararası arenada da geniş yankı uyandırmış durumda. Uzmanlar, böyle bir projenin hayata geçmesi durumunda, uzayda enerji üretimi ve kullanımı konusunda yeni bir dönemin başlayabileceğine dikkat çekiyor. Rosatom'un bu alandaki çalışmaları, Rusya'nın teknolojik kapasitesini ve uzaydaki iddiasını gözler önüne seriyor.

📌 Kaynak:  Hürriyet
📢 Bu Haberi Paylaş
Reklam
ff
✓ Link kopyalandı!