Sürücüler için yeni trafik düzenlemesi yürürlüğe girdi
Türkiye'deki milyonlarca araç sürücüsünü ilgilendiren trafik kanunu uygulama yönetmeliği güncellendi. Ön cama monte edilen telefon tutucularının kullanımına izin çıktı.
Türkiye'de trafik güvenliğini artırmaya yönelik yeni bir adım atıldı ve milyonlarca sürücüyü ilgilendiren trafik kanunu uygulama yönetmeliği resmi olarak tamamlandı. Uzun süredir merakla beklenen bu düzenleme, özellikle araç içi teknolojilerin kullanımını kolaylaştıracak kararlar içeriyor.
Yönetmelikte yapılan önemli değişikliklerden biri, ön camlara monte edilen telefon tutucularının yasallaşması oldu. Bu düzenleme ile sürücüler, yasal olarak telefonlarını ön camda sabit tutabilecekler. Bu durum, sürüş esnasında telefon kullanımını daha güvenli hale getirmeyi amaçlıyor.
Yetkililer, bu değişikliğin trafik kazalarını azaltmada ve sürücülerin dikkatini yolda tutmada etkili olmasını bekliyor. Ayrıca, bu kararın ardından sürücüler için yolculuklar sırasında navigasyon kullanımı daha pratik hale gelecek.
Yeni yönetmelik, sürücülerin dikkatlerini dağıtan unsurları en aza indirgemeyi ve trafik güvenliğini artırmayı hedefliyor. Sürücüler, bu düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle birlikte daha güvenli bir sürüş deneyimi yaşayabilecek.

