Bakan Uraloğlu Türk Gemilerinin Güvenliğine Dair Açıklama Yaptı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan Türk gemileri hakkında önemli açıklamalarda bulundu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki Türk gemileriyle ilgili son durumu değerlendirdi. Bakan Uraloğlu, 26 Haziran 2026 tarihine kadar bölgedeki tüm gemilerin güvenli bir şekilde çıkış yaptığını belirtti. Açıklamasında, "Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır" ifadelerine yer verdi.
Bu açıklama, bölgede faaliyet gösteren Türk denizcilik sektörüne yönelik endişeleri bir nebze olsun hafifletmiş durumda. Bakan Uraloğlu, bölgenin stratejik önemi ve Türk gemilerinin emniyeti konusunda gerekli tüm tedbirlerin alındığını vurguladı.
Uraloğlu'nun bu açıklaması, deniz ticaretinin güvenliğini sağlamak adına yapılan uluslararası işbirliklerinin önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Bakan, ilgili kurumlarla koordineli çalışmaların sürdüğünü ve deniz taşımacılığının aksamaması için gerekli adımların atıldığını ifade etti.

